لوله کاروگیت

۲۷ بازديد

لوله کاروگیت پلی اتیلن (pnd) درکجا و چگونه استفاده می شود ؟

در سال‌های اخیر، استفاده از لوله کاروگیت جهت نصب سیستم‌های لوله‌کشی و انتقال و کاور خطوط برق و مخابرات به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. لوله کاروگیت کارو و محافظ از فلز، پلی پروپیلن، پلی وینیل کلرید خود خاموش شونده و همچنین پلی اتیلن کم فشار ساخته شده اند. تولید لوله کاروگیت با متریال پلی اتیلن دارای مزایای بسیاری است که محبوبیت آن را در بازار توضیح می دهد.

لوله کاروگیت pnd :

پلی اتیلن کم فشار دارای مشخصات فنی بالایی است، بنابراین جهت تولید لوله کاروگیت به طور گسترده ای از آن استفاده می شود.

مطالب [پنهان]

1 خواص و ویژگی های اصلی لوله کاروگیت HDPE

2 ویژگی های خط لوله پلی اتیلن موجدار

3 دسته و دامنه لوله کاروگیت پلی اتیلن

4 لوله کاروگیت دوجداره

5 نصب لوله کاروگیت

خواص و ویژگی های اصلی لوله کاروگیت HDPE :

لوله کاروگیت ساخته شده از پلی اتیلن کم فشار در برابر مواد شیمیایی فعال (اسیدها، قلیایی ها، نمک، روغن های معدنی) حتی در دماهای بالا مقاوم است. علاوه بر این، از نظر بیولوژیکی لوله کاروگیت ساخته شده از مواد پلی اتیلن بی اثر است. حلال های آلی نیز بر یکپارچگی و عملکرد لوله کاروگیت تأثیر نمی گذارد.

لوله کاروگیت پلی اتیلن عملاً رطوبت را جذب نمی کند و همین امر باعث دوام بیشتر آن می شود. گاهی اوقات حتی در ترانشه های پر از آب، لوله کاروگیت نصب می شود (اگر امکان پمپاژ رطوبت یا ایجاد اتصالات در جای دیگر وجود نداشته باشد). در این صورت چون سبک است مدت زیادی با کیسه شن یا کالاهای دیگر سنگین می شود.

علاوه بر این، لوله کاروگیت HDPE برق را به خوبی عایق می کند (نشانگرهای توان الکتریکی درجه فردی به 150 کیلو ولت در میلی متر می رسد). در مقایسه با LDPE، لوله کاروگیت HDPE سفت تر است، دارای مقاومت تسلیم 30 مگاپاسکال است، در حالی که سطح بالایی از مقاومت در برابر آسیب های مکانیکی را حفظ می کند. بنابراین، لوله های ساخته شده از این ماده اغلب برای محافظت از کابل ها و سیم کشی برق استفاده می شود. این ماده سبک وزن است و به طور فشرده در سیم پیچ های با قطر کوچک قرار می گیرد. این فرآیند حمل و نقل را بسیار آسان و سریع می کند.

لوله های HDPE در قطرهای مختلف تولید می شوند، بنابراین می توان چنین محصولی را برای حل تقریباً هر مشکلی و در هر کاربردی انتخاب کرد.

ویژگی های خط لوله کاروگیت پلی اتیلن :

لوله کاروگیت پلی اتیلن برای سیستم های لوله کشی و سیم کشی برق به دلیل مزایای زیادی که دارد محبوب شده است :

 

قابلیت ارتجاعی : این به شما امکان می دهد زاویه چرخش را در حین نصب تغییر دهید.

مقاومت در برابر تغییرات دمایی ناگهانی و حفظ عملکرد در دماهای شدید : لوله راه راه HDPE می تواند به طور معمول در 25- و 90+ درجه کار کند.

مقاومت در برابر رطوبت، گرد و غبار و خاک.

دوام این محصول در معرض اکسیداسیون یا خوردگی نیست، در برابر آسیب های مکانیکی مقاوم است.

سهولت و قابلیت اطمینان.

انطباق پذیری عالی : چنین خط لوله ای را می توان به دو روش نصب کرد: بدون سوکت. علاوه بر این، ساختار دوجداره امکان استفاده از آن را در سیستم های ارتباطی خارجی و داخلی (باز، پنهان و نیمه پنهان) می دهد.

خواص عایق عالی پلی اتیلن کاروگیت سطح بالایی از محافظت از سیم کشی برق را در برابر آسیب های مختلف مکانیکی، شیمیایی و آلی فراهم می کند.

با این حال، معایب لوله پلی اتیلن کاروگیت با چگالی کم را فراموش نکنید:

این ماده برای اتصالات آب گرم استفاده نمی شود.

لوله های کاروگیت HDPE دو جداره گران تر از آنالوگ های LDPE هستند.

قرار گرفتن در معرض اثرات منفی اشعه ماوراء بنفش : این امر تا حدودی طول عمر لوله کاروگیت پلی اتیلن کم فشار را کاهش می دهد. لوله های کاروگیت HDPE در برابر فشار بالا مقاوم هستند، بنابراین در تاسیسات زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرند

طبقه بندی و دامنه انواع لوله کاروگیت :

هنگام انتخاب و خرید لوله HDPE کاروگیت برای سیم کشی برق به مشخصات اصلی محصول توجه کنید. محیطی که قرار است لوله کاروگیت در آن نصب شوند (در زمین، روی زمین، یا در بتن)، مدت زمانی که انتظار دارید لوله های کاروگیت دوام بیاورند و برای چه چیزی از آنها استفاده خواهید کرد (سیستم های تامین آب، فاضلاب یا سیم کشی برق) را در نظر بگیرید. بر اساس این عوامل و سایر عوامل، لوله های کاروگیت HDPE متمایز می شوند:

بسته به اندازه لوله کاروگیت پلی اتیلن، قطر آن می تواند 110 میلی متر، 160 میلی متر یا 200 میلی متر باشد.

بر اساس نوع (نوع سبک و سنگین).

بسته به پیکربندی، آنها می توانند با یا بدون پروب باشند. اکثر آنها با اتصالات تکمیل می شوند (برای اطمینان از اتصال قطعات خط لوله).

لوله های کاروگیت HDPE در تعمیر و ساخت تاسیسات مختلف (ساختمان های مسکونی، کلبه ها، شرکت های صنعتی و تجاری) استفاده می شود. آنها بخشی از سیستم های زهکشی و فاضلاب هستند.

لوله کاروگیت دو جداره دارای خواص عایق الکتریکی خوبی است، بنابراین برای محافظت بیشتر از کابل ها و سیم کشی برق نیز استفاده می شود. نه تنها قابل اعتماد، بادوام است، بلکه مقرون به صرفه تر از سایر روش های حفاظتی (مانند کابل زرهی) است.

توصیه مفید!

هنگام انتخاب و خرید یک متریال به قیمت آن توجه کنید. قیمت بسیار پایین می تواند نشانه ای از معیوب بودن محصولات باشد. بهتر است از نظر کیفیت کوتاهی نکنید، زیرا این امر می تواند منجر به اختلال در عملکرد سیستم های ارتباطی و در نتیجه هزینه های اضافی شود.

لوله پلی اتیلن کاروگیت برای سیستم زهکشی مناسب است.

لوله های کاروگیت دو جداره :

لوله کاروگیت دوجداره برای محافظت از کابل های فشار کم و بالا در برابر آسیب های مکانیکی و اثرات شدید محیطی هنگام قرار دادن بر روی خاک یا بتن طراحی شده است.

لوله کاروگیت دوجداره از دو نوع ماده تشکیل شده است: HDPE کاروگیت (لایه بیرونی) و PVD آجدار صاف (لایه داخلی) و این نوع از لوله های کاروگیت دارای مشخصات فنی زیر است:

افزایش سفتی حلقه.

مقاومت در برابر دماهای متضاد یک لوله دو جداره در دمای منفی 40 تا 50+ درجه خارج از محیط کار می کند.

دمای کارکرد: -40 تا +90 درجه. لازم به ذکر است که خاصیت ارتجاعی مواد حتی در دماهای پایین نیز حفظ می شود.

مقاومت مواد از 4000 تا 6000 نیوتن بر متر در 20 درجه (بسته به نوع و اندازه)

مقاومت عایق - حداقل 100 (500 ولت، برای 1 دقیقه).

درجه حفاظت محصول - IP 55.

نصب لوله کاروگیت دوجداره آسان و سریع است . از آنجایی که نیازی به استفاده از تجهیزات خاص و استخدام کارگر نیست، هزینه نصب را کاهش می دهد. شما می توانید به راحتی کابل ها را در نقاط میانی و کانال های کابل در طول عمر آنها تعمیر و تعویض کنید. علاوه بر این، چنین خط لوله ای در برابر ارتعاشات لرزه ای مقاوم است. لوله کاروگیت موجدار PND تا 7.5% تغییر شکل بدون شکستگی را تحمل می کند و در این حالت از سایر مواد برتری دارد.

لوله های کاروگیت دوجداره نوع خاصی از محصولات موجدار هستند که از ویژگی های آن استحکام بسیار بالایی می باشد.

علاوه بر این، سیم کشی در چنین لوله هایی به دلیل ضریب اصطکاک کم، آسان و سریع است.

نصب لوله کاروگیت ( لوله گذاری ) :

نصب لوله پلی اتیلن کاروگیت در چند مرحله انجام می شود. ابتدا باید یک ترانشه با عرض متناسب با قطر لوله کاروگیت به اضافه 40 سانتی متر حفر کنید. کف باید صاف و دارای شیب طراحی باشد. مهم است که کف آن خشک و یخ زده نباشد. زمین سنگر حفر شده را با یک تراز ، تراز کنید و مطمئن شوید که هیچ جسمی وجود ندارد

روی زمین نباید برجستگی های تیز و سختی وجود داشته باشد. این مهم است زیرا وجود چنین موانعی می تواند منجر به آسیب به یکپارچگی خطوط لوله و خطا در سیم کشی برق شود.

اگر مواد را در یک محیط مصنوعی (مثلا بتن) قرار دهید، به یک بالشتک شنی به ضخامت حداقل 10 سانتی متر نیاز دارید. حالا لوله های کاروگیت  را به صورت سری به پایین ترانشه وصل کنید. در همان زمان، آنها را با خاک از دو طرف پر کنید تا از صاف بودن خط لوله اطمینان حاصل کنید.

راه راه های دو جداره را می توان در چندین ردیف عمودی روی هم چید. نکته اصلی ارائه عرض و عمق مورد نظر است. هنگام چرخش 90 درجه، خم شدن مناسب را بررسی کنید. شعاع آن باید حداقل 2 متر باشد. برای محافظت از لوله های کاروگیت  از ورود آب و خاک از شمع استفاده کنید.

اگر در تابستان از لوله کاروگیت دوجداره استفاده می شود، دمای لوله ها و سطح زمین را با ماسه یا خاک (لایه 10 سانتی متر) تراز کنید. پس از آن، می توانید آخرین پس انداز را از سنگر انجام دهید.

توصیه مفید!

 بنابراین بهتر است سینوس های ترانشه را به صورت لایه ای پر و فشرده کنید: هر لایه برای خاک رس 5 سانتی متر و برای خاک شنی 10 سانتی متر است.

مناطق زیادی وجود دارد که در آن از لوله های موجدار دو جداره استفاده می شود. چنین محصولاتی نسبت به شرایط عملیاتی بی تکلف هستند و به راحتی نصب می شوند. اما برای اینکه خط لوله تمام الزامات ایمنی (به ویژه برای سیم کشی برق) را برآورده کند و چندین سال عملکرد خود را با موفقیت انجام دهد، فقط باید محصولات با کیفیت بالا را خریداری کرده و آنها را به درستی نصب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله کاروگیت به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد